Δελτία Τύπου
Δελτία Τύπου



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΟΑΣΑ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΤΑΝΗ ΣΤΟ 8ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας μπροστά στις προκλήσεις της νέας εποχής

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΟΑΣΑ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΤΑΝΗ ΣΤΟ 8 ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, βασική προτεραιότητα του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Ένα σχέδιο με καινοτόμες και «έξυπνες» εφαρμογές στον τομέα των συγκοινωνιακών υποδομών της Αθήνας».

Αυτό επισήμανε ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης κατά το χαιρετισμό που απηύθυνε σήμερα από το βήμα του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Έρευνα στις Μεταφορές με κεντρικό θέμα «Το μέλλον των μεταφορών στην Ελλάδα: Ένα όραμα για το 2030» που διοργανώνουν στη Θέρμη Θεσσαλονίκης ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.). Στο συνέδριο απηύθυναν χαιρετισμό επίσης ο Γ.Γ. Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, η Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Γλυκερία Καλφάκου και ο Πρόεδρος της ΟΣΕΘ Κώστας Αμπατζής.

«Σε πρώτο επίπεδο στόχος μας είναι να επανασχεδιάσουμε το συγκοινωνιακό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέσω μιας μελέτης για την αστική κινητικότητα στην πόλη, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι σύντομα διαθέσιμα αλλά και βελτιωτικά για τον επιβάτη», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ σε άλλο σημείο.

Ο Τ. Ταστάνης τόνισε ότι ο Όμιλος ΟΑΣΑ είναι ο μεγαλύτερος φορέας δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της χώρας, παραθέτοντας τα ακόλουθα στοιχεία:

Το 2016 πραγματοποιήθηκαν από λεωφορεία και τρόλεϊ 3.635.000 δρομολόγια που αντιστοιχούν σε 86.500.000 οχηματοχιλιόμετρα. Οι επιβιβάσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ για το 2016 ανήλθαν σε 340 εκατομμύρια κατά μέσο όρο. Την ώρα αιχμής κινούνται καθημερινά περί τα 1.200 λεωφορεία και τρόλεϊ τα οποία πραγματοποιούν 11.500 δρομολόγια περίπου.

Αντίστοιχα, το 2016 πραγματοποιήθηκαν από μετρό και τραμ 540.000 δρομολόγια κατά μέσο όρο που αντιστοιχούν σε 51.000.000 οχηματοχιλιόμετρα. Οι επιβιβάσεις σε μετρό και τραμ για το 2016 εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 274.000.000. Κάθε μέρα πραγματοποιούνται 1.700 δρομολόγια με 53 συρμούς μετρό και 24 οχήματα τραμ.

Συνολικότερα την περσινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν από τον ΟΑΣΑ (με όλα τα μέσα: λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ) 614 εκατομμύρια μετακινήσεις. Από τα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια και οχηματοχιλιόμετρα που αντιστοιχούν 3.431 φορές στο γύρο της Γης ή 357 φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη.

Ακολούθως αναφέρθηκε αναλυτικά στην τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο τονίζοντας ότι αποτελούν δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας για τον Οργανισμό, για τα οποία υπάρχει θετική αποδοχή από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Επίσης επισήμανε ότι η σημερινή Διοίκηση του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την ΟΣΥ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, βρίσκεται σε διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος οχημάτων, με νέα λεωφορεία που θα πληρούν μάλιστα αυξημένες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές.

Ήδη –σε πρώτη φάση - εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και δρομολογούμε την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και φιλοδοξούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέσα στο 2018.

Στη συνέχεια παραθέτουμε ολόκληρη την ομιλία του Προέδρου του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσου Ταστάνη η οποία έχει ως εξής:

Οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας μπροστά στις προκλήσεις της νέας εποχής

Αγαπητοί προσκεκλημένοι,

Αγαπητοί φίλοι,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Με μεγάλη χαρά αποδέχτηκα την πρόσκλησή σας να χαιρετήσω αυτό το ενδιαφέρον διεθνές συνέδριό σας και εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του.

Όπως ασφαλώς θα γνωρίζετε, πάγια άποψη της σημερινής Διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας ΟΑΣΑ ΑΕ είναι ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες αποτελούν ένα κοινωνικό δημόσιο αγαθό και δικαίωμα καθολικού χαρακτήρα για όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες της πατρίδας μας, όπως άλλωστε είναι και η υγεία και η παιδεία.

Έχοντας τη θέση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ, και αφού βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη θα ήθελα να τονίσω ότι χαιρετίζουμε με ενθουσιασμό την απόφαση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη δημιουργία αντίστοιχου δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα και εδώ στη Θεσσαλονίκη με στόχο ένα συντονισμένο και συνδυαστικό σύστημα αστικών συγκοινωνιών με μέσα μαζικής μεταφοράς που θα λειτουργούν αλληλοσυμπληρωματικά μεταξύ τους, παρέχοντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους πολίτες της συμπρωτεύουσας.

Πιστεύουμε ότι το εγχείρημα αυτό, που θα έπρεπε να είχε επιχειρηθεί εδώ και δεκαετίες, θα απαλλάξει τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης από χρόνιες παθογένειες και δυσλειτουργίες. Κι αυτό επειδή θεωρούμε ότι η βιώσιμη και αναβαθμισμένη λειτουργία των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, αποτελεί βασική προϋπόθεση για να μπορούν οι κάτοικοι και των δύο πόλεων να μετακινούνται με όρους ασφάλειας και υγιεινής και με δρομολόγια που θα διακρίνονται για τη συνέπειά τους. Για την πραγματοποίηση αυτού του στόχου οι δύο φορείς είμαστε αποφασισμένοι να αναλάβουμε κοινές δράσεις που θα αποτυπωθούν σε ένα μνημόνιο συνεργασίας το οποίο θα υπογραφεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Αγαπητοί φίλοι,

Όπως γνωρίζετε ο Όμιλος ΟΑΣΑ είναι ο μεγαλύτερος φορέας δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της χώρας.

Το 2016 πραγματοποιήθηκαν από λεωφορεία και τρόλεϊ 3.635.000 δρομολόγια που αντιστοιχούν σε 86.500.000 οχηματοχιλιόμετρα. Οι επιβιβάσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ για το 2016 ανήλθαν σε 340 εκατομμύρια κατά μέσο όρο. Την ώρα αιχμής κινούνται καθημερινά περί τα 1.200 λεωφορεία και τρόλεϊ τα οποία πραγματοποιούν 11.500 δρομολόγια περίπου.

Αντίστοιχα, το 2016 πραγματοποιήθηκαν από μετρό και τραμ 540.000 δρομολόγια κατά μέσο όρο που αντιστοιχούν σε 51.000.000 οχηματοχιλιόμετρα. Οι επιβιβάσεις σε μετρό και τραμ για το 2016 εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 274.000.000. Κάθε μέρα πραγματοποιούνται 1.700 δρομολόγια με 53 συρμούς μετρό και 24 οχήματα τραμ.

Συνολικότερα την περσινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν από τον ΟΑΣΑ (με όλα τα μέσα: λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ) 614 εκατομμύρια μετακινήσεις. Από τα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια και οχηματοχιλιόμετρα που αντιστοιχούν 3.431 φορές στο γύρο της Γης ή 357 φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη.

Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, βασική προτεραιότητα του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Ένα σχέδιο με καινοτόμες και «έξυπνες» εφαρμογές στον τομέα των συγκοινωνιακών υποδομών της Αθήνας.

Σε πρώτο επίπεδο στόχος μας είναι να επανασχεδιάσουμε το συγκοινωνιακό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέσω μιας μελέτης για την αστική κινητικότητα στην πόλη, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι σύντομα διαθέσιμα αλλά και βελτιωτικά για τον επιβάτη. Ο Οδηγός Σχεδιασμού και Λειτουργίας για τις Δημοτικές Συγκοινωνίες θα παρουσιάσει λεπτομερώς την απαιτούμενη διαδικασία για το σχεδιασμό, την έγκριση και τη λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας από τους ΟΤΑ, μέσω της αρχής του συγκοινωνιακού σχεδιασμού λεωφορειακής γραμμής, τα κριτήρια χάραξης της γραμμής και του καθορισμού λειτουργίας της. Στη συνέχεια περιγράφονται οι απαιτούμενες προδιαγραφές των οχημάτων, η μεθοδολογία υπολογισμού του λειτουργικού κόστους, καθώς και οι δείκτες αξιολόγησης της γραμμής. Παράλληλα, παρουσιάζονται οι διαδικασίες που ακολουθούνται από τους ΟΤΑ για το συγκοινωνιακό σχεδιασμό της Δημοτικής Συγκοινωνίας, η εκπόνηση τεχνικής μελέτης, η συνέργεια με τον ΟΑΣΑ και η διαδικασία έγκρισης από τον ΟΑΣΑ.

Από την άλλη, η εφαρμογή της τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων του ΟΑΣΑ για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, που διασφαλίζει την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των επιβατών για την εκτέλεση των δρομολογίων, αποτελεί πραγματικότητα και αποσπά θετικές κριτικές από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών.

Σύμφωνα με την έρευνα ικανοποίησης των επιβατών, η οποία διενεργήθηκε από την εταιρεία ΚΑΠΑ Research, τον Μάιο του 2017, το 98% των χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς δήλωσαν ότι η τηλεματική συνετέλεσε στο να γίνουν οι μετακινήσεις τους με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ πιο ελκυστικές , το 95,8% ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεών τους και το 93,2% των επιβατών δηλώνει ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που λαμβάνει για την κίνηση και άφιξη των οχημάτων , μέσω των ειδικών οθονών στις στάσεις.

Παράλληλα πάνω από 400.000 συμπολίτες μας έχουν κατεβάσει και κάνουν χρήση της εφαρμογής OASA TELEMATICS στο κινητό τους τηλέφωνο και τα tablets. Αξίζει να επισημάνουμε ότι η Τηλεματική αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τον Οργανισμό καθώς με την εγκατάσταση του συστήματος, εκτός από τα παραπάνω οφέλη που σας ανέφερα, μας δίνει την ευκαιρία για άμεση «εποπτεία» και συλλογή στοιχείων. Αναφορικά, ένα από τα σημαντικότερα είναι η βελτίωση εποπτείας των λεωφορειολωρίδων και παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο, των πραγματοποιούμενων διελεύσεων των οχημάτων μας στο οδικό δίκτυο.

Επιπλέον, ξεκινήσαμε από τον περασμένο Φεβρουάριο τη σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου-έξυπνου εισιτηρίου που εκσυγχρονίζει τον τρόπο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο παρέχει σημαντικές διευκολύνσεις προς τους πολίτες, όπως είναι η πρόσβαση σε πολλά σημεία πώλησης για την αγορά και χρήση της έξυπνης κάρτας, πιο δίκαιη χρέωση, μέσω της εισαγωγής νέων πολιτικών τιμολόγησης και νέων προϊόντων σε μετέπειτα στάδιο, αποφυγή της ουράς στα εκδοτήρια στην αρχή κάθε μήνα για την ανανέωσης της κάρτας απεριορίστων διαδρομών κ.ά..

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα αντιμετωπιστεί η εισιτηριοαποφυγή και θα αποτραπεί η διακίνηση των πλαστών εισιτήριων από τα παράνομα κυκλώματα, που ταλανίζει για χρόνια τον οργανισμό αφαιρώντας μεγάλο ποσοστό από τα έσοδα του.

Τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή του είναι πολύ ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι υπάρχει θετική αποδοχή από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Τόσο η Τηλεματική, όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελούν δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας για τον Οργανισμό.

Η εφαρμογή τους συνδυαστικά θα μας δώσει τη δυνατότητα για καλύτερο σχεδιασμό των μετακινήσεων, στη βάση της πραγματικής ζήτησης, για τη βέλτιστη διαχείριση του συγκοινωνιακού έργου.

Όμως, το όραμά μας, για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας δεν σταματάει εδώ.

Ο ΟΑΣΑ εκσυγχρονίζει διαρκώς τις υπηρεσίες του αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες θέλοντας να προσφέρει στο επιβατικό κοινό αξιόπιστες και πρωτοποριακές λύσεις. Για το λόγο αυτό συμμετέχει ενεργά στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα της τεχνολογικής πλατφόρμας HoPE, που αφορά στον «έξυπνο» σχεδιασμό ταξιδιού, στον «έξυπνο» σχεδιασμό περιηγήσεων και στην ηλεκτρονική πώληση και επικύρωση εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου.

Παράλληλα, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι ενταχτήκαμε σε ένα ακόμα ευρωπαϊκό πρόγραμμα με κεντρική ιδέα την κυβερνο-ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, ο στόχος του είναι η ανάπτυξη μιας πλατφόρμας διασφάλισης των ανταλλασσόμενων ψηφιακών δεδομένων, μεταξύ διαφορετικών συστημάτων (π.χ. κινούμενο όχημα/ λεωφορείο ή τρόλεϊ και σταθερό κέντρο).

Στο σημείο αυτό δυστυχώς αξίζει να αναφέρουμε ότι μετά το 2005 δεν είχε γίνει καμία απολύτως πρόβλεψη για αντικατάσταση του γηρασμένου στόλου των λεωφορείων, με αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος ηλικίας όσων κυκλοφορούν να ανέρχεται γύρω στα 14 χρόνια. Κι αυτό αν και οι πάντες γνώριζαν πως μετά το 2019 δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν ούτε τα μισά οχήματα, τόσο λόγω παλαιότητας, όσο και λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών. Η σημερινή Διοίκηση του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την ΟΣΥ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, βρίσκεται σε διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος οχημάτων, με νέα λεωφορεία που θα πληρούν μάλιστα αυξημένες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές.

Ήδη –σε πρώτη φάση - εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και δρομολογούμε την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και φιλοδοξούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέσα στο 2018.

Αγαπητοί φίλοι,

Δυο χρόνια τώρα στην Αθήνα αγωνιζόμαστε καθημερινά για να μπορούν οι πολίτες της πρωτεύουσας να μετακινούνται με τα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από επιλογή τους και όχι μόνο από ανάγκη.

Αυτό το σχέδιο δεν θα μπορέσουμε να το επιτύχουμε χωρίς την αποφασιστική συνδρομή των χιλιάδων εργαζομένων του Ομίλου, στους οποίους περιλαμβάνονται, φυσικά, και πολλοί αξιόλογοι επιστήμονες συγκοινωνιολόγοι, μέλη του Συλλόγου σας, τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω και από το βήμα αυτό.

Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να αναφέρω ότι με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα παρακολουθήσουμε τις επιστημονικές εργασίες που θα υποβληθούν, τα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Συνεδρίου σας πιστεύοντας ότι σε μεγάλο βαθμό θα βοηθήσουν και εμάς να ανταποκριθούμε θετικά στις προκλήσεις της νέας εποχής και να φέρουμε πιο κοντά το μέλλον των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών που οραματιζόμαστε.

Πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο

OASA Telematics
Για την ενημέρωσή σας για τις πλέον πρόσφατες πληροφορίες για λειτουργικές μεταβολές στο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας, δρομολόγια Αστικών Συγκοινωνιών ή υποβολή παραπόνων, παρακαλούμε καλέστε με αστική χρέωση στο Τηλεφωνικό Κέντρο του ΟΑΣΑ 11 185
Επιλογή Φόντου :
Εταιρείες Ομίλου
Ο.ΣΥ A.E.
ΣΤΑ.ΣΥ A.E.